HomeФильмы и анимацияRelated VideosMore From: jalil ahmat

Ustaz Don - Mewarnakan rambut

531 ratings | 196739 views
ustaz don
Html code for embedding videos on your blog
Text Comments (108)
Shukri Said (2 days ago)
Pergh! Sesedap lidah suruh botakkan. Lebih sudu berbanding kuah..
bob animasis (1 month ago)
JANGAN TAKLID BUTA. CARILAH ILMU SAMPAI BETUL2 JELAS DAN FAHAM. GAYANYA MACAM SURUH AKAK TU POTONG RAMBUT. Zaman sekarang boleh kata semua dye rambut meresap kedalam rambut. Bukan menyeliputi. Ia masuk kedalam ruang halus yg menyimpan warna rambut yg dah kosong akibat proses bleach atau semulajadi (uban). Bezanya muslim harus mencari product yg halal. Maknanya produk itu dibuat dari herba2 atau bukan dari bahan yg haram. SEMOGA AKAK ATAU SIAPA SAJA YG DENGAR VIDEO DI ATAS MERUJUK PADA PENDAPAT LAIN JUGAK. JANGAN PERPANDU PADA SATU APATAH LAGI ASASNYA TIDAK JELAS. SILA DENGAR PENDAPAT USTAZ LAIN. HARUS DENGAR SAMPAI HABIS SUPAYA FAHAM SEBAB2 NYA. Ustadz Abdul Somad : https://www.youtube.com/watch?v=eDY16lvz0YM DATO Dr. DANIAL ZAINAL ABIDIN https://www.youtube.com/watch?v=PatJAH_Gm2Q DR.ASRI: https://www.youtube.com/watch?v=o9BBUW4NYTs Ustaz Azhar Idrus https://www.youtube.com/watch?v=TM63syQxR9Y
saifuddin juliana (2 months ago)
Ustaz Don kata selain inai...maka jawapan Ustaz Don & Dr.MAZA adl sama. Korang semua tolong bukak lg otak ya.......
Qwn sCoRpIoN (3 months ago)
Huh seriously???????!!!!
Farok Zainal (3 months ago)
naya pompuan yg dgr Don ni punya fatwa, x pasal2 kena botak rambut ..... mengarut gila si Don ni
san 64 (5 months ago)
kena botak ke..puan2 elok tnya mufti..
san 64 (5 months ago)
don ni betul2 artist dh lenggok tu cantik
rbo omar (5 months ago)
Nasid baik aku tk gn perwarna rambut
Mohd Rahmat (11 months ago)
kita jahil..kalo dh buat mtk maaf pd yg 1..mohon di jauh kan niat sebegitu..dan jgn di ulangii... p/s : rambut beruban sunat kita warnakan..itu guna ny inai ingredient yg halal.
Rosnah Salim (1 year ago)
senang cete korang tak payah laa kaler rambut haa habis ceteee kecoh kecoh pulok ade tak fhm ade fhm ampehh tul
leklusakkoklu (1 year ago)
don ckp tak berasas. tiada dalil. ada ke kene botak? hoi don. ko cuba tgk jawapan dr asri mengenai dye rambut. jawapannya lebih logik, reasonable & acceptable. contoh; suami yg suruh isteri blonde-kan rambut kemudian isteri turuti. dpt pahala. isu wudu tak timbul. bahkan isteri dpt pahala lg. sgt kontra dari jawapan don. sila semak semula jawapan don
Ishak Ahmad (1 month ago)
Utz asri tu wahabi laaa
Azhar Usman (2 months ago)
leklusakkoklu betul.. Tgk pu azman ckp pasai dai rambut. Mudah gle nk paham.. Dia ni main pki ckp je
Muhammad Akmal Firhad (3 months ago)
sejak bila blonde kan rambut untuk suami dapat pahala? jgan nak sesatkan orang dengan kenyataan kamu. Kenyataan kamu langsung tak berasas malah menimbulkan fitnah.
eyka mylee (3 months ago)
Jangan gaduh....tanya pemanggil tu dulu...dia dah kawin ka belum....rambut dia dah beruban.ke belum....kalau dah kawin n beruban di harus kan.....
Ibnu 's (4 months ago)
patutla hg trigerred....geng2 maza rupenya.....
Juzz Mim (1 year ago)
Kalau guna sabun debu dan kapur sirah dicampurkan sampai padat lepas letak dekat rambut boleh kee🤔🤔
Juzz Mim (1 year ago)
Dan bertukar kepada warna merah
Ash Rah (2 years ago)
tak faham betul aku....ada yg kata boleh ada yg kata tak boleh......yg aku faham lepas tgk semua video psl wrn rambut ni......kita di bolehkan warna atas tujuan yg betul tapi aku still keliru aduiiiii
Joe Joe (5 months ago)
Isz Kadir spe ajar kau ? Kau berlajar dari mane wehh
Joe Joe (5 months ago)
Khairil Aqmal innai sunah.. calour warna haram!! Innai ni nabi pon pakai.. zaman calour rambut macam² menggunakan kimia merah lah kuning lah apelah itu yg haram faham tak!!
Joe Joe (5 months ago)
uwais msnn calour warna yg xboleh.. inai boleh inai sunnah.. calour warna haram.. pandai² hang fikir malas nak taip banyak²
Joe Joe (5 months ago)
Joe Tyler betul tu
Joe Joe (5 months ago)
Ash Rah hahahahaha!!!
Swag _Girl (2 years ago)
bolehke kalau kita warnakan rambut memakai kayu manis madu air dan minyak zaitun apakah itu boleh dipakai untuk solat? tolong dijawab
jm bang (1 year ago)
Swag _Girl ap warna jadi?
Arbaz Dancer (4 years ago)
Sgyvkg Acha bhai
jilly idah (4 years ago)
Dye atau pewarna kimia walaupun halal dan menyerap air tapi kandungan PPD didalamnya adalah sangat merbahaya untuk kesihatan [penyumbang kpd penyakit kanser]....rujuk Persatuan Pengguna Pulau Pinang
jilly idah (4 years ago)
Assalam,...SAYA MENJUAL INAI MERAH ASLI PAKISTAN (untuk menginai jari dan menutup uban) WhatsApp/sms: 012-4946194 (PRODUK INI HALAL, SERAP AIR, TIADA BHN KIMIA SPT PPD, 100% TULIN, TAHAN LAMA & BOLEH BAWA BERSOLAT)
Dani thevizz (4 years ago)
kalau dah terlanjur di warnain tak usah lah di botak,,, tapi jagan ulagin lagi,,,, minta ampun pada allah,,,mungkin kita hilaff,,,,,sedangkan tato aja kalau dah di buat tak ada ustad2 suruh kopek kulit,,,
Wayne Azhar (1 year ago)
Dani thevizz betul sahabat, tapi kena lihat keadaan, kalau mcm rambut di dye potong botak masih bolehy tumbuh jadi hitam atau putih. Mcm tattoo untuk mu'alaf yg baru memeluk agama Islam dan itu benar benar dia tak tahu apa.. tapi kalau dah dilahir islam masih jugak langgar jugak benda ni.. still kena buang tatu dan dye..
hondaEunchae (4 years ago)
terima kaseh ustaz!
TheMi00043 (4 years ago)
bukan setakat isteri aje, dengan suami2 sekali kena...
Muhd Arief (4 years ago)
ptg botak ya..puan M
ohh kerul (4 years ago)
kalau dah was2..jangan la guna..kalau asyik nk tya pndapat ni pndapat tu..kalau dah was2 lagi..bek tk payah..hufftt
mimie nazierah (4 years ago)
tapi ada beza kan antara dye( warna) dan bleach( lunturkan) rambut
Lyon Vastia (4 years ago)
jadinya sunnah sbb Rasullulah saw sndiri gunakan dye untuk tujuan warnakan rambot..tp tujuan nye sbb rambot beruban..tujuan untuk perhatian isteri dan begitu juga bg si isteri untuk menarik minat suami, cume zaman Rasullulah saw, waktu tu d panggil hinnah sbb itu pewarna yg Rasullulah ska pakai..maknanye innai..asalkan x menghalang air..jatuh haram bile mngahlang air sbb nk mndi wajib/hadas x basah rmbot..
sudut ilham (4 years ago)
ustaz asri ustaz yg lbih pham,,
sudut ilham (4 years ago)
tp ustaz,ustaz asri mengatakn 2 sunah,,xkire mcm ane pn care warnakn nye kecuali warna hitam...wallahuaqlam...
ahmad - (4 years ago)
perbezaan pendapat perkara biasa, ilmu dalam islam sgt luas dan indah. ramai alim ulama berbeza pendapat, malah mereka mhormati antara 1 sama lain,
ahmad - (4 years ago)
wanita mewarnakan rambut dgn inai, haram jika untuk diperlihatkan oleh lelaki ajnabi, dan halal jika untuk suami nya.
haire kahfi (4 years ago)
Inai (nama botaninya Lawsonia inermis), merupakan sejenis pohon berbunga yang mana daunnya digunakan untuk mewarnai kulit badan manusia, rambut, kuku, Orang Islam menggunakan Inai untuk mewarnai rambut dan janggut .
shah rule (4 years ago)
ade sorang hamba allah nie ckp kat aku,aku tak tahu btul ke tak . . .org tu ckap selagi dye or inai or chemical tue tak kene akar rambut kite boleh dye rmbut. . . tak tahu la btul ke tak . . otai2 info skit. . .
Rina Waty (4 years ago)
INAI artinya apa ya?tlg bagi tw ak tak faham,trimakasih ya...
Syahrul Irwan (5 years ago)
Aku lebih suka mendengar ceramah ustaz don dari ustaz uia...
May mely (5 years ago)
tapi saya lagi kerja d taiwan gk.pakai kerudung kalo d botakin malu gmn solusinya?
fendy kamarul (5 years ago)
Blmbk dh skrg rmbut bwrna
shukran jessa (5 years ago)
botak tu tak tumbuh balik ke? sebab tu kena tutup aurat, bila tutup aurat, rahsia rumah tangga milik keluarga sahaja. kenape nak risau?
Ben Maximillian (5 years ago)
Wah harus di botakin dong....
Ustaz Google (5 years ago)
Same saja,Haram..Mewarna rambut dengan warna yg tidak Halal Maka Hukum HARAM..
tanjung (5 years ago)
Apa yg lainnya...UAI ckp..boleh dye rambut yg dah beruban bagi isteri sahaja dgn niat untuk menarik suaminya. Bukan niat nak tunjuk2 kat org lain..dye pun yg meresap kat rambut bukan yg menghalang air drpd kena rambut..wallahua'lam
Iera Zafira (5 years ago)
Ustaz azhar idrus ckap lain plak...
whiteshark1710 (5 years ago)
nak sangat pedpt ustaz azhar idrus... nah type sini (Hukum PEREMPUAN DYE Warna Rambut - Ustaz Azhar Idrus)
ayim naaim (5 years ago)
ni bukan pendapat ustaz broooo...memang mana2 pun ustaz pun kate xleh pakai kalu x resap air...
Abdullah al Nabil (5 years ago)
nk tgk isteri botak ke nk tgk isteri kne baham api neraka?
Abdullah al Nabil (5 years ago)
pewarna rambut selain inai xboleh pkai, sebab xserap air pada rambut.. jadi sape2 yang pkai pewarna rambut haruslah membotakkan rambut.. xpun celup rambut kat petrol atau alkohol.. bagi hilangkan pewarna tersebut (kalau hilang)...
aziz satar (5 years ago)
demicintayangsuci
areen az zaieym (5 years ago)
jelas..
Linn Salinaa (5 years ago)
Laa biak butui...takot kawe dengak
shahrul endra (5 years ago)
wakakakak..... cyot je ko.. tp mungkin kottt... huhuh
Adfa87 (5 years ago)
Ini disebabkan rambut anda kekurangan zat..wakakaka
shahrul endra (5 years ago)
sy ni guna krim pelurus rambut, dan dlm masa yg sama, x tau lak pelurus rmbut ni wat rambut sy btukar warna keperangan, so dlm hal ni cam ne lak ??
Manzhua (5 years ago)
Ustaz Don cakap ada chop Halal belum tentu halalnya.....menggunakan perwarna rambut selain INAI adalah haram.......ini bermakna produk yang ada sekarang dipasaran semunaya Haram kecuali produk yang menggunakan bahan INAI.....kalau ada INAI hitam pun haram...
Rahman Badboyz (5 years ago)
nk tanye...ape hukum cukur jambang? adekah same seperti janggut??
Hadi abu osman (5 years ago)
bergantung niat. kalau botak sebab nak buang rambut yg ada dye ok. kalau botak sbb trend atau berambut pendek (menyerupai lelaki xboleh)...
sirpunk sepang (5 years ago)
yang penting disini ialah nawaitunya itu untuk berubah kerana Allah taala... :D
sirpunk sepang (5 years ago)
apa masalahnya kalau botak kan kepalada? dalam rumah pakai anak tudung, luar rumah pakai tudung.. settle.. kalau terasa bila mana pakai tudung sahaja ia akan nampak sedikit janggal dan orang boleh perasan yang kepalanya botak, boleh beli rambut palsu dan dipakaikan dengan tudung.. mcm isu tatu la sahabt, kalau sedara itu bkn islam mahupun dia islam tapi telah bertaubat perlu ka dia buang? Allah taala lebih mengetahui sama ada amalanya di terima ataupun tidak... wallah hu alam...
sya yatie (5 years ago)
kalau xnk potong boleh bleach je rambut.kasi buang kaler tu.
euriqqa (5 years ago)
haram bg pmpn membotakkan kepala bg tujuan perlihatkan pada org lain, contohnya sb nk ikut fesyen.. tp dibolehkn utk beberapa perkara spt masalah kesihatan (pesakit kanser) , atau lain2.. Allahualam..
Aneem Micha (5 years ago)
kalau tak nak fikir panjang tntang nih...lbeh baik tak payah warna kn rambut tuh....
ros .shila (5 years ago)
jazakallah khair
abib (5 years ago)
bersih muka ustaz ni...
Norhafizah Mohd Sapuan (5 years ago)
yg dislike tu pondan kot
Raz Mag (6 years ago)
Kalau x botak kerat je lah mana yg dye tu..ok aje..
GG GG (6 years ago)
dye rambut la woi bukan dye kulit
awiechan (6 years ago)
Memang sampai botak pun. Sebab bahagian rambut berkaler masih ada pada kulit kalau dipotong pendek. Masih lagi tak sah. Ala... Rambut boleh tumbuh balik. Takde masalah. Lagipun perempuan pakailah tudung, Sembahyang wajib dibuat. Apapun Allah sayangkan kita lebih sekiranya kita berubah utk Agama. :)
Zhafri Syazwi (6 years ago)
Salam. Macam mna pula klu kita hnya mwarnakan sbhgian dri rmbut kita , lbih perinci lagi tak smpai 1/3 dri rmbut yg ada
afai lucio (6 years ago)
bukan mascara tapi celak... salah satu dari sunnah nabi muhammad SAW... itu jugak salah satu perhiasan lelaki yg digalakkan...fahami lah...
Al lee (6 years ago)
macam kenal je puan ann ni....
zita505 (6 years ago)
*..ya, btol ustaz! selain inai wlaupon dicop 'halal'..tidak sah hadas dan wudhu'..alhamdulillah! sbab ustaz ketengahkan tajuk ini..
khairowensullivan (6 years ago)
satu-satunya ustad yg nmpak mcm god of war.smart.
fQ (6 years ago)
Bestnye
Wow, thank goodness I've never coloured my hair,,

Would you like to comment?

Join YouTube for a free account, or sign in if you are already a member.